عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

ایست استمنا
سلام خوش آمدید

ترک خودارضایی (6)

پنجشنبه, ۵ فروردين ۱۴۰۰، ۰۶:۲۳ ب.ظ

صفحه 164

ترک خودارضایی (6)

 

15 تجربه ارسالی از طرف دوستان خوبمون درباره ترک خودارضایی:

 

1سلام من....هستم الان 20 سالمه واز 11 سالگی این عمل زشت رو انجام داده 1بودم. خیلی پشیمونم وباتوکل به خدا و مطالب وبلاگ زیباتون تونستم 14 روز پاکی رو به دست بیارم.....کم کم دارم فواید ترک رو احساس میکنم لرزش دستم کمتر شده سیاهی زیر چشمم کمتر شده امیدم به زندگی بیشتر شده.. نمازمو به موقع میخونم ..حس خیلی خوبی دارم.. امیدوارم کسانی که به این عمل زشت
مبتلا هستن خیلی زود رهایی پیدا کنن ..

 

2سلام من بیشتر از ۴ سال مبتلا بودم.جوری شده بود که خون ی هیچ فامیلی یا عروسی هم نمی رفتم داغون شده بودم ...تا این که یه اتفاقی خیلی سنگین که نمیتونم بگم واسم افتاد.
تصمیم به ترک گرفتم. رفتم باشگاه .....فاصله بین ارتکاب این عمل رو به هفته و بعد ماه رسوندم. و دارم برای همیشه ترکش میکنم.
امید وارم زود از این عمل دور شین تا اتفاقی بزرگ براتون اتفاق نیافتاده که خیلی پشیمون بشین.

 

3سلام و عرض ادب و احترام خدمت همه مخاطبین محترم وبلاگ بخصوص ادمین که ان شاءلله خداوند به خودشون و خانوادشون عزت عطا کنه.
منم مثل همه شما عزیزان گرفتار این عادت به شدت زیان بار هستم.
تجربه ای که شاید گره ای از کار عزیزان باز کنه و میخاستم باهاتون در میون بزارم مربوط میشه به وقتی که یه کم روزای پاکیتون بالا رفت مثلا از ١۵_ ١٠
 روز گذشت نکته اینه که هر چی روزای بیشتری میگذره شما باید سعی کنید مراقبتتون رو بیشتر و بیشتر کنید و هیچ وقت مغرور نشین و فک کنید الان دیگ امنیت دارم گول نمیخورم،حالا اشکال نداره یه عکس ببینم،اشکال نداره فلان فیلم رو ببینم
نه دوستان اینجوری نیست هر چقد هم بگذره بازم باید مراقبت کنید.
و این مژده هم بدم بهتون که بعد از ۴٠ روز خیییلی حالتون بهتر میشه هر چند بعد از ١٠ روزم کاملا قابل لمس بهبودی ولی از ۴٠روز که گذشت واقعا شخصیت و رفتارتون ٪ ١٠٠ عوض میشه و واقعا دیگ اون ادم سابق نیستید که اینم پاداشیه که خداوند در مقابل پاکیتون در اختیارتون قرار میده.
یاد این جمله افتادم:
با تمال قوا و قدرت نافرمانی کردیم و معصیت کردیم ولی خدا نعمت هاشو ازمون نگرفت حالا ببین اگه با همین قدرت و توان فرمانبرداریشو میکردیم چه میکرد برامون.
یا حق.

 

4سلام من...هستم. ١۴ ساله.یک سال و نیمه که به این کار کثیف و زشت الوده هستم ولی الان ١۵ روزه که ترک کردم لطفا برام دعا کنید...دوستان بیاید از الان برای خودمون برنامه ریزی کنیم و قرار بذاریم که این کارو نکنیم..و توصیه ی مهمم اینه که از عذابهاش بترسید...از عوارض خودارضایی برای خودتون بترسید..الان یک سال و نیم بود که احساس بدی داشتم واقعا ..من ورزشکارم ولی واقعا تاثیر بدی روی اندامم هم گذاشته بود ...تو این ١۵ روز،،در ١٢ روز اولم واقعا فواید بسیار خوبی رو دیدم ...دستام دیگه
نمیلرزه...امیدم به زندگی بیشتره..اطرافیانم باهام مهربون ترین و صد تا خوبی های دیگه...گام اول حذف هرگونه مورد تحریک کنندس...دوستان خودتون میتونین تصمیم بگیرین...
همیشه یه ایت الکرسی همراهمه هروقت که وسوسه میشم میخونمش..و واقعا بهم ارامش میده...
تا میتونید نماز بخونید...در مقابل شیطان تسلیم نشید عزیزان
خواهشم ازتون اینه که برام دعا کنید لطفا .ممنون

 

5سلام،من...هستم،من باکمک پرورگار رحیم و کریم،باخواندن نماز اول وقت و دورکردن افکارمنفی 9روز که پاکم. و میخوام برای همیشه این گناه کبیره رو ترک کنم .و برای کسانی به این گناه دچاراند،آرزوی رهایی و موفقیت دارم

 

6سلام مدیرمحترم وبلاگ الان ٧روز که پاکم خواستن توانستنه فقط باید بخواهیم با اراده قوی وعظمی راسخ وپولادین باید به خودمان بگیم با خودمان عهد ببندیم که زور ما از هواهای نفسانی بیشتر وقوی تر به امید پاکی همه ای جوانان ایران زمین، ...هستم ٣١ ساله ازاراک

 

7سلام.دوستان میخواستم تجاربم خودم را از دوره های ترک بگم.
هفته ی اول ترک:فرد دوست داره سریع بگذره و زود به ترکهفت روز برسه چون تو این هفته اول احساس گناه میکنه و گاهاخودش را سرزنش میکنه و پشیمونه
هفته دوم و سوم:این دوره با ترس و شادی پیش میره.در این دوره فشار جنسی بالاست و گاها در این دوره استرس و هیجانات و تردید هایی وجود داره
هفته چهارم و پنجم و ششم:در این دوره فرد تقریبا یک ارامشی پیدا میکنه و احساس غرور و اعتماد به نفس و عزت نفس میکنه.البته فشار های جنسی همچنان ادامه داره و از این دوره شخص کمی فعال تر و اجتماعی تر میشه و به فکر میفته که اقدامات جدی ای باید اغاز کنه برا ایندش البته در این دوره گاها هیجانات و استرس هایی هم ممکنه پیش بیاد اما کمتر از دوره ی قبله و ارامتره.
فرد در این دوره باید به شدت مراقب غرورش باشه که باعث لغزشش نشه
هفته هشتم به بعد:فرد احساس ازادی میکنه و اعتماد به نفس و عزت نفسش به شدت میره بالا
و رفتار طبیعی ای از خودش نشون میده در این دوره و چهرش هم طبیعی میشه مثل دوره ای که اصلا اینکاره نبوده
در این دوره فرد شاید دیگه روزهای ترکش را نشمره و گاها یادش بره که این مشکل را داشته
در این دوره فرد خیلی نسبت به گذشته احساس ارامش میکنه و خونسرد و یه جورایی بی خیال میشه و استرسش خیلی کمه اما در عین حال دست به اقدامات اینده ساز میزنه و حرکتی را شروع میکنه که قبلا ترس و استرس داشت از انجامش یا حال و حوصله و روحیه این فعالیت را نداشت
بعضی از عوارض خودارضایی در این دوره از بین میره و بسیاری از عوارض دیگه کم رنگ میشه و کم کم و به مرور زمان با افزایش روزهای ترک از بین میره
معمولا بعد از رسیدن به ترک ١٠٠ روز بسیاری از عوارض شاید بتونم بگم ٧٠ درصد عوارضی که در این چند سال اعتیاد به وجود اومده کامل از بین بره و مابقی هم که نسبت به گذشته کم رنگ تر شده به مرور زمان و در ترک های بالاتر از بین میره و حتی در اثر ترک چیزهایی هم شاید بدست بیارید که قبل از اعتیاد به این عمل نداشتید چون بر هوای نفس غلبه کردید. البته سخت هم نیست اراده میخواد و توکل به خدا و کمی مراقبت و حواس جمعی.
در این دوره هم فرد باید مراقب غرور باشه و فکر نکنه که کار دیگه تموم شده
به امید موفقیت یاعلی
 

8سلام دوستان..من پسری ٢٣ ساله هستم و چندسالی بود درگیر این عمل زشت و قبیح که به تباهی منجر میشه گرفتار 2شده بودم اما خداروشکر الان دقیقا نمیدونم ولی از دوماه بیشتره که اینکار زشتو ترک کردم ..خدا میدونه که هیچوقت برای ترک اینکار دیر نیست ..
خدا بندشو خیلی دوست داره اگه ما یه قدم بریم سمتش اون ده قدم میاد سمتمون ..هروقت بری سمتش دستتو میگره میارتت بالا.
در آخر یک توصیه ؛؛من امروز ناخواسته با دیدن تصویر محرکی تحریک شدم اما به سرعت از انتشار جرقه جلوگیری کردم و زود از خونه زدم بیرون و دیگه بهش فکرم نکردم.. . شما هم اگر در این شرایط قرار گرفتید، حتما موقعیت و شرایط و افکارتون رو فوری تغییر بدید و عوض کنید.
امیدوارم تناتون سالم ،دلتون شاد ، رفیقتون خداوند باشه ..یا حق

 

9سلام. امام علی (ع) میفرمایند که انسان آزاد اگر برده ی بندگان خود شود بهتر از آن است که برده ی نفس خود شود.
منم یه وقتایی اصلا نمیدونستم خ.ا چی هستش تا سن نوزده سالگی حتی یکبارم همچین کار زشتی رو نکرده بودم اما متاسفانه ...
خیلیا بودن که توی زندگیشون عادت های بدی داشتن مثل اعتیاد که تونستن در مقابلش بایستن و شکستش بدن خود ارضایی که چیزی نیست به راحتی میشه زمینش زد این گرگی رو که درون مون هستش فقط باید فکر مون رو کنترل کنیم این اصل به نظرم خیلی مهمه باید نماز اول وقت بخونیم باید با خدای خودمون درد و دل کنیم ازش کمک بخواهیم خدا حتما کمکمون میکنه بخدا کمکمون میکنه فقط
باید بهش ایمان داشته باشیم. این کار این عمل زیبایی رو از آدم میگیره روابط اجتماعیشو نابود میکنه نصیحت نمیکنم مخاطب این متن اول از همه خودمم بعد شما باور کنین یک عملی با لذت کاذب چند لحظه ای ارزش این رو نداره که زندگیمونو خراب کنیم. ما ترکش میکنیم ما به خوبی قادریم این عادت بد رو ترک کنیم به امید خدا برای خدا ...از همه ی دوستان خواهش میکنم تجربیات
خودشون رو بنویسن شاید نوشتن یه تجربه یه توصیه باعث بشه یه نفر تلنگر بخوره دیگه این کارو نکنه از همتون متشکرم بابت نوشتن تجربیاتتون سپاس گزارم ما ترکش میکنیم من ایمان دارم

 

10سلام امروز یک ماه گذشت از پاک بودنم ممنونم از لطف و عنایت خداوند.
ممنونم از دوستان عزیز که تجربیاتشون بسیار به من انگیزه و قدرت داد
به امید پاکی همه ی جوانان ایران عزیز

 

11سلام و درود خدا بر شما دوستان
من متاسفانه از پنجم ابتدایی بخاطر دوستان بد و آگاهی نداشتن از این مسئله دچار اعتیاد به خودارضایی شدم و الان پنج ساله.
چند روز پیش واقعا تصمیم جدی به ترک گرفتم. به دلایل خیلی زیاد ولی خب اصلی ترین دلیلم وقت و از دست رفتن فرصت ها بود. از ته دل دیگه واقعا گفتم« ترک همیشگی پورنوگرافی »و الان کمتر از یک هفتس که پاکم و احساس میکنم کمتر دچار کمبود وقت میشم و راحتتر به امتحانات مدرسه میرسم. هروقت هم احساس خطر میکنم تو دلم میگم نه، ترک همیشگی پورنوگرافی! هرچند واقعا
چند روز پاک بودن زیاد نیست ولی برای من که خیلی غرق شده بودم موفقیت بزرگیه. چندتا نکته که کمک میکنه:
-نماز
-ورزش سنگین(از سبک شروع کنید)
-پاک کردن فیلتر شکن
-حذف اینستاگرام
-هرگز سمت عوامل محرک مثل فیلم و عکس و ... نرید.
-مغرور نشید.

 

12سلام به همه کسایی ک اراده کردن این عمل زشت و گناه کبیره رو ترک کنن خدا ب هممون کمک کنه ان شاءلله
اسفند شروع ب ترک کردم. واقعا باید بخواهی. اراده کردم و من این اراده رو از قدرتی ک خدا در نهادم قرار داده میگیرم. همونطور که همه این اراده رو دارند. من دیگه نمیخوام ب افرینش خودم و ب انسانیت خودم بیشتر از این بی احترامی کنم میخوام ب خودم ارزش بدم با انجام این کار بیهوده و عبث ارزش خودمو ب سطح بسیار پستی تنزل دادم ایا واقعا ارزش من اینه ک با خودم اینکارو بکنم نه ک اینطور نیست دوستان ما باید جایگاه خودمونو پیش خودمون دوباره پیدا کنیم. قبل از این هممون خیلی ب خودمون ارزش قایل بودیم ولی با انجام این کار و خجالت بعدش پیش خودمون داریم شخصیتمونو خورد میکنیم و وقتی پیش خودمون بی شخصیت میشیم پیش دیگران ک حتما خودمونو بی ارزشتر میبینیم.
من هر وقت افکار شیطانی و بازگشت میاد سراغم سریعا میامو این وبلاگ و پیاماتونو میخونم و افکار منفی از سرم میپره خدایا کمکم کن.
شرمنده خ طول دادم تشکر از همه خدا یاورمون باشه

 

13سلام خدمت مخاطبین وبلاگ
یکی از چیزهایی که میتواند در ترک خودارضایی مفید باشد ، یاد مرگ و عذاب است ....
روی یک کاغذ درباره مرگ و عذاب های جهنم مطلب بنویسید و هروقت فکر گناه به سرتون زد بخونیدش
مطمئنا جواب میده

 

14سلام. مطالب وبلاگ رو مرور کردم کم نمیارم. ترکش میکنم. 1- جدول 40 شهید رو مبنای کار قرار میدم 2- فکر شهوت اومد یه صفحه قران میخونم 3-سوره لقمان گوش میدم 4 زیارت عاشورا میخونم 5- نماز اول وقت میخونم

 

15سلام دوستان میخاستم تجربه ی خودمو بعد از ۵٠ روز پاکی بگم من کسی 3بودم ک ٨ سال درگیر خودارضایی بودم. ولی الان ب حول قوه الهی با ب جا اوردن نماز اول وقت و توکل بخدا بیش از ۵٠ روز پاکم و اما تجربه من در این روزهای پاکی دوستان بخدا از این رو ب اون رو میشن بخدا به لله راستشو میگم صورتون پرنور و طراوات میشه خوشگل میشد اندامتون مثل مانکن روابط اجتماعی بسیار خوبی با رفیقات وفامیل ب وجود میاد مثل برادرانه هم در فامیل هم در رفیقات همه تحویلیت میگین ی جوری میشی ک همه ازتت خوششون میاد ودوست دارن همیشه با تو باشنن و مهر محبت می ورزن بهت واسه خودت کسی میشی عزت نفس واعتماد ب نفست ک نگو عالی عالی عشق خدا در قلبت جا میگیره برکت وروزی خداوند بر زندگتون میاد عشق ب زندگی کردن فقط ادم دلش میخاد ک هزاران سال زندگی کنه همیشه حالت خوبه شاد شاد هستی دوستان و برادران و خواهران همه ی چیزهایی ک گفتم بخدا همش واقعیه برای من همش ب وجود امده و قطعان از این بهتر هم خواهد شد ب حول قوه الهی دوستان و برادران و خواهران در راهی ک قدم گذاشتید قطعا بدون هیچ شکی یا تردیدی شفا پیدا میکنید راهی پرنور وطراوات پراز برکت و روزی عشق خدا در دلت پراز خوشبختی و لذت تمام بخش در انتظار همه شمات ک در ترک هستید ویا میخواهید ترک کنید دراین راه فقط نماز اول وقت هیچ وقت یادتون نره

 

نظرات خودتون رو حتما بیان کنید.

 

حتما حتما بخونید : فواید بیشمار ترک خودارضایی (صفحه 1)

حتما حتما بخونید : 110 فایده ترک خودارضایی (صفحه 154)

حتما حتما بخونید : ترک خودارضایی (1) (صفحه 159)

  • ۰۰/۰۱/۰۵
  • علی علی

ترک خودارضایی

خودارضایی

نظرات (۶)

سلام من از ۹ سالگی به مدت ۱۱ سال اینکارو انجام میدادم اواخر به روزی ۳ یا ۴ بار رسیده بود که بدنم خیلی ضعیف شد و حالم بد شد که از همون روز که حالم خراب شد ترک کردم الان یکماهه که پاکم و تصمیم گرفتم ابدی سمتش نرم ، بهتون میگم که کلا هر چیز اعتیاد اوری اولش لذت داره بعدش دیگه عادت میشه و خودتونو عذاب میدید من هم حال روحیم خراب شده بود هم وضعیت جسمیم ولی الان بعد از یکماه حالم بهتره عوارضش هم کم کم از بین میره خودم جوری که توجه کردم نباید تو استرس قرار بگیری و بگی نمیتونم و اگه خوب نشم فلان 

خلاصه لوپ کلام که فقط اراده قوی خودتون باعث میشه که به سمت زندگی سالم هدایت بشید .

میتونید با کتاب و نماز خواندن ، ورزش های سبک و کار کردن خودتون رو از لحاظ روحی و جسمی قوی کنید 

  • دخترک غمگین
  • سلام من از ابتدایی یادمه به این عمل زشت دچار شدم الان ۲۴سالمه به معنای وقعی نابود شدم تو زندگیم زناشوویم به مشکل خوردم و مثل یک سنگ میمونم زیر چشامم ک مثلعتادا گود رفته و سیاه شده چجوری شروع کنم واقعا خسته شدم انگار از پسش برنمیامم☹🙃

    پاسخ:
    سلام. آفرین که میخواهید ترک کنید.
    نکته 70 از صفحه 146 رو حتما بخونید: https://istemna.blog.ir/post/p146

    هیچ کسی تو این دنیا نیست که نتونه خودارضایی رو ترک کنه. شما هم میتونید و هیچی از دیگران کمتر ندارید. فقط باید خودتون بخواهید و یک سری نکات رو رعایت کنید. اگر لغزشی در راه ترک پیش اومد هرگز دلسرد و ناامید نشید، فوری توبه کنید و برید غسل کنید و ترکتون رو با قدرت ادامه بدید.


    همون خدایی که به انسان شهوت داده، راه های کنترلش رو هم داده.

    خودارضایی گناه کبیره هست. و بسیار عوارض روحی و جسمی داره که اگر ترک نکنی بیشتر و بیشتر میشه .
    حتما  هر کس میتونه خویشتن داری کنه و شهوت رو با روشهای مختلف و مفید دیگه مهار بکنه و حتی به یک انرژی مثبت در زندگیش تبدیل بکنه.
    باید از عوامل و محیط و شرایط محرک پرهیز کنید.
    باید انرژی خودتون رو با ورزش و فعالیتهای سالم تخلیه کنید.
    نباید بیکار باشید. یعنی همیشه باید خودتون رو مشغول نگه دارید. باید برای شبانه روز خودتون برنامه داشته باشید. وقت خالی برای خودتون نذارید. اگر ناخواسته در شرایط تحریک قرار گرفتید باید سریع شرایطتون رو عوض کنید. همچنین روزه گرفتن در کنترل و مهار میل جنسی تاثیر واقعا زیادی داره.
    همچنین از تخیلات جنسی پرهیز کنید و اگر فکر تحریک کننده ای به ذهنتون رسید بهش دامن نزنید.
    در ضمن صفحه 29 رو حتما بخونید:
    http://istemna.blog.ir/post/p29

    همچنین میتونید برید به این صفحه و در قسمت مشاوره باهاشون آنلاین صحبت کنید. عضو شدنش هم یک دقیقه طول میکشه: http://javab.ir/09640/
    یا میتونید زنگ بزنید به شماره 096400 بدون پیش کد و در قسمت مشاوره باهاشون صحبت کنید.

    راه های کنترل شهوت رو در این لینک حتما بخونید:

    https://www.porseman.com/article/%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%DA%A9%D8%B1-%D8%A2%D9%84%D9%88%D8%AF%D9%87/153630

    سلام جناب مدیر وبلاگ و دوستان عزیز من بعد از شکست در رابطه عاطفی حدود ۴ماه و نیم خودارضایی میکردم و با کمک این متون وبلاگ توانستم حدود دو هفته ترک کنم . 

    به امید پاکی تمامی جوانان سرزمینم 

    سلام 

    س من هروز همیشه خیلی عصبانی هستم سر همه داد میزنم با همسرم خونوادم همشون ...  عصبی بودن با خ ا وفیلم پ و ر ن ارتباط داره یا بای پیش دکتر برم  خوب بشم نظرت چیه 

    پاسخ:
    سلام. بله صد در صد ارتباط داره.
    اگر ترک کنید با گذشت زمان برطرف خواهد شد ان شاءالله.
    در مورد کنترل عصبانیت نکته 61 از صفحه 93 رو بخونید: https://istemna.blog.ir/post/p93
    پیش پزشک هم میتونید برید.

    سلام من ۶سال بود که این کار زشت رو انجام میدادم و فقط یه بار در این مدت تونستم ۴۰ روز ترک کنم اما از ماه رمضان که روزه گرفتم کامل کنار گذاشتم والان نزدیک به ۵۰ روزه که پاکم. بهترین راه برای ترک اولا ازداواج هست که اگه مثل من توانایی ازدواج ندارید بهترین کار روزه گرفتن و نماز اول وقت هست

    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

    بایدخودتون تجربیات دوستانتونو تجربه کنید..

    من با اینکه تازه تو مسیر ترکم همون اولاشم شاهد ی اتفاقای قشنگ و یه احساس شعف و طراوت خاصی دارم..😍

    به وللهِ قسم ک تو همین چند روز شاهد تغییرات خوبی شدم رنگ صورتم بهتر شده هیکلم داره رو فرم میاد و احساس درون و احساس رصایت از ترک این کار و در ارولویت اول رضایت خداوند..

    خدا وکیلی دوستان من خیلی از امتیازاتی ک مدیر  تو این وبلاگ عرضه کردنو ب عینه حس کردم 

    من حقیقتش با گریه و التماس بعد کلی ناامیدی و به کرات دعا کردن و یه بار از دل و جون از ۱۴ معصوم و اولیا* *** ***** خواستم ک دستمو بگیرن و ..

    خلاصه شد 

    خلاصه کنم شما فقط چند روز ترک کن لااقل تا شیرینی و ثمره ترکشو ببینی بعدش خودت ذوق داری برای ترک همیشگی 

    خداوند به همه دوستان و همچنین آقا علی مدیر دلسوز وبلاک 

    اجرکم عندالله☺🤲  

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

    نام وبلاگ: ایست استمنا

    من علی هستم، دوست تو و مدیر و نویسنده این وبلاگ. یکی مثل خودت که قبلا گرفتار این نکبت بوده و الان سالهاست که ترک کرده.

    خود ارضایی روح و جسم انسان رو به معنای واقعی کلمه له میکنه و این چیزی هست که من میخوام بدونی. چیزی که خودم به عینه تجربش کردم. و میخوام بدونی که با ترک خود ارضایی چه چیزهایی رو به دست خواهی اورد.

    نظراتت رو حتما بیان کن. نظرات و تجارب تو حتما به دیگران و حتی خودت کمک خواهد کرد ان شاءالله.
    بخش نظرات از 1399/7/3 در تمام صفحات وبلاگ فعاله. بنده هم همه نظرات رو میخونم و در حد توانم در جواب سوالات نظرم رو عرض میکنم ان شاءالله.
    در ضمن برای ارسال نظر فقط متن پیام کافیه و هیچ مشخصات و ایمیل و سایتی نمیخواد ارسال کنی.

    آخرین نظرات
    پیوندها